Rehabilitering av nettside for bedre konverteringer

EPS Fuktsikring AS

Tjenester levert:
EPS Fuktsikring AS ny nettside

Behov og ønske

EPS Fuktsikring AS sin nye nettside har en litt morsom historie bak seg:

Jeg skulle gjennomføre en semesteroppgave under utdannelsen jeg tar innen Digital Marketing via Noroff. Oppgaven gikk ut på å analysere en eksisterende nettside for en valgfri bedrift, der nettsidens branding, innholdsstrategi, brukervennlighet og søkemotoroptimalisering skulle analyseres og kartlegges. Resultatene og forslag til forbedringer skulle utredes i en omfattende rapport som både skolen og bedriften fikk etterpå.

Da lederne i EPS Fuktsikring AS fikk rapporten, tok det ikke lang tid før jeg ble kontaktet med spørsmålet om jeg ønsket å gjennomføre jobben med å rehabilitere denne nettsiden med de anbefalingene jeg hadde gitt i rapporten. Klart jeg ville det!

Fokus på konverteringer:

EPS Fuktsikring AS har et spennende og innovativt produkt som sørger for å holde kjellere tørre, uten behov for graving. De har over 40 års erfaring innen fagfeltet og er per dags dato de eneste i Norge som har et lovlig sertifisert EPS-system.

Til tross for et fantastisk produkt, fremstod nettsiden som utdatert, og den manglet en klar branding. De ønsket derfor et fornyet og modernisert utseende med en litt klarere branding, og det var sterkt fokus på at hovedhensikten med nettsiden var å informere om systemet og lede besøkende til å booke befaring.

eps nettside før
01.screencapture-eps-fuktsikring-no-2023-11-07-15_59_42

Løsning og resultat

Hele nettsiden fikk en total makeover:

For et styrket branding ble "voice of tone" fra allerede publiserte innlegg på sosiale medier brukt i nettsidens oppdaterte tekst.

Da den eldre utgaven av nettsiden hadde hatt litt problemer med kontraster i eksisterende blåfarge, tok vi i bruk en litt dypere blåfarge for å fremheve overskrifter. I tillegg ble det lagt til elementer av oransje.

Opprinnelig nettside hadde hatt et dråpebilde som gikk igjen på alle sidene. Dette dråpebildet ble brukt på den ene veggen til bedriftens stand under årets Bygg Reis Deg-messe, fremstilt med skråstilt bølge. Dette utseendet ble gjenskapt på nettsidens forside. Slik sørget vi for å skape en gjenkjennelighet for de som hadde besøkt standen på messa, samtidig som tidligere besøkende til nettsiden også ville kjenne igjen dette bildet som hadde representert EPS Fuktsikring AS i årevis.

Book befaring

Sidens oppbygging i forhold til en tenkt kundereise, ble nøye planlagt. Nettsiden tar den besøkende med gjennom informasjon rundt hva som kjennetegner fuktproblemer, hvordan EPS-Systemet kan hjelpe, og hva den besøkende bør gjøre videre. Sidene er knyttet sammen slik at besøkende kan få all informasjonen de trenger og dereetter booke befaring via en av sidens kontaktskjemaer.

Nettsiden stod ferdig dagen før Bygg Reis Deg-messen 2023, og er hittil den mest besøkte nettsiden jeg har laget. Det har vært en fryd å følge med på Google Analytics og se at det konstant gjennom døgnet er noen inne på siden som trykker seg rundt og utforsker innholdet.

La oss slå av en prat!

Har du spørsmål er det bare å slå på tråden eller sende en mail. Jeg svarer så godt jeg kan, og lar det være opp til deg om du ønsker en videre dialog. Ingen «pushy sales person» her i gården! :)

Monica Snopetad