Rehabilitering av nettside for bedre konverteringer
EPS Fuktsikring AS
Behov og ønske
Fokus på konverteringer:
EPS Fuktsikring AS har et spennende og innovativt produkt som sørger for å holde kjellere tørre, uten behov for graving. De har over 40 års erfaring innen fagfeltet og er per dags dato de eneste i Norge som har et lovlig sertifisert EPS-system.
Til tross for et fantastisk produkt, fremstod nettsiden som utdatert, og den manglet en klar branding. De ønsket derfor et fornyet og modernisert utseende med en litt klarere branding, og det var sterkt fokus på at hovedhensikten med nettsiden var å informere om systemet og lede besøkende til å booke befaring.
Løsning og resultat
Hele nettsiden fikk en total makeover:
For et styrket branding ble "voice of tone" fra allerede publiserte innlegg på sosiale medier brukt i nettsidens oppdaterte tekst.
Da den eldre utgaven av nettsiden hadde hatt litt problemer med kontraster i eksisterende blåfarge, tok vi i bruk en litt dypere blåfarge for å fremheve overskrifter. I tillegg ble det lagt til elementer av oransje.
Opprinnelig nettside hadde hatt et dråpebilde som gikk igjen på alle sidene. Dette dråpebildet ble brukt på den ene veggen til bedriftens stand under årets Bygg Reis Deg-messe, fremstilt med skråstilt bølge. Dette utseendet ble gjenskapt på nettsidens forside. Slik sørget vi for å skape en gjenkjennelighet for de som hadde besøkt standen på messa, samtidig som tidligere besøkende til nettsiden også ville kjenne igjen dette bildet som hadde representert EPS Fuktsikring AS i årevis.
Book befaring
Sidens oppbygging i forhold til en tenkt kundereise, ble nøye planlagt. Nettsiden tar den besøkende med gjennom informasjon rundt hva som kjennetegner fuktproblemer, hvordan EPS-Systemet kan hjelpe, og hva den besøkende bør gjøre videre. Sidene er knyttet sammen slik at besøkende kan få all informasjonen de trenger og deretter booke befaring via en av sidens kontaktskjemaer.
Har du et prosjekt på gang?
Ta gjerne kontakt og fortell om hva slags digitale utfordringer du og din bedrift har. Kanskje vi er en god match?