Mørkt og røft tema til leverandør av boretårn
Truls Østerud
Behov og ønske
Truls Østerud er daglig leder i Menzi Muck Scandinavia og driver samtidig Truls Østerud AS, der han fokuserer på salg av boretårn og andre applikasjoner til gravemaskiner m.m.
I tillegg til å være spesialist på dette fagfeltet, er han kjent for å skreddersy systemer der Menzi-maskinene og Wimmer Boretårn fungerer sømløst sammen.
Med en nettside som var blitt gammel og utdatert var det på tide å kjøre en totalrenovering av eksisterende nettside. Truls ønsket at produktene skulle komme godt frem og at besøkende også skulle finne informasjon på en enkel måte.
Løsning og resultat
Jeg tok i bruk ADOBE XD og kom med konkrete forslag til Truls på valg av farger og utseende. Han likte best et mørkt utseende, og dermed gikk vi for det.
Produktene i seg selv er ikke noe man selger over nett. Det var derimot et ønske om at all informasjon om de viktigste produktene skulle ligge ute, litt som en katalog. Derfor valgte jeg å sette opp strukturen som om det er en nettbutikk, bare uten muligheten til å bestille varer. Dermed ble informasjonen og variasjonen i produktene oversiktlig for besøkende. I tillegg er det enkelt for Truls å legge til nye produkter i senere tid dersom det skulle bli behov for det
På denne nettsiden la vi også til FAQ slik at folk kan finne svar på typiske spørsmål på nettsiden.
Fargene til nettsiden er valgt ut ifra fokuset på det gule i Menzi Muck, samt blått og rødt fra Wimmer.
Prosjektet var ferdig tidlig 2022.
Har du et prosjekt på gang?
Ta gjerne kontakt og fortell om hva slags digitale utfordringer du og din bedrift har. Kanskje vi er en god match?